Jdi na obsah Jdi na menu
 


McLaren: FIA nejdříve označila systémy na změnu světlé výšky za legální

27. 4. 2010

McLaren: FIA nejdříve označila systémy na změnu světlé výšky za legální

Zákaz všech systémů na změnu světlé výšky je podle McLarenu změnou v postoji FIA. Ta je nejdřív považovala za legální, proto se ve Wokingu pustili do vývoje vlastního zařízení. Po chvíli ho ale museli ukončit.

"Na základě předchozích rozhodnutí panoval názor, že nesmíte mít díly, které se pohybují vůči odpružené hmotě a mají vliv na aerodynamiku vozu," vysvětloval šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh pro Autosport.

"Z toho nám vycházelo, že nemůžete mít v systému zavěšení díly, které hýbou světlou výškou, ale měli jsme pocit, že některé týmy tuto možnost zřejmě využívají, možná v souladu s pravidly. Zeptali jsme se na to FIA a byli jsme překvapeni, když nám bylo řečeno, že takové systémy jsou legální."

McLaren proto začal vyvíjet svůj systém a měl v plánu ho nasadit v Číně, což také veřejně deklaroval. Domníval se, že něco podobného používá tým Red Bull Racing. Ale FIA následně vydala prohlášení, ve kterém uvedla, že veškeré komponenty a procedury, které mají za důsledek změnu světlé výšky mezi kvalifikací a závodem, považuje za nelegální. McLaren tak musel svůj vývoj ukončit.

"Je škoda, že jsme to nemohli nasadit," litoval Whitmarsh. "Mohli jsme tím trochu získat, ale nesmíme to použít, takže jdeme dál. Takhle to funguje. FIA musí dělat těžká rozhodnutí. Vždy může být lepší, ale bývalo by bylo dobré, kdyby nám rovnou na začátku řekla jasné ne."

Prostor pro vylepšování vozu ale McLaren stále má. S výkonností MP4-25 zatím není spokojený, ve vývoji se soustředí především na zvyšování přítlaku.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář